11 dec. 2009

Julstämning

Det gick inte så bra att dygna den här gången heller, somnade vid sju tiden i morse. Det blir det ändring på idag! Eftersom jag gick upp klockan halv åtta ikväll så kommer jag inte vara trött förrän runt tio tiden i morgon förmiddag, därför ska jag åka med mamma och pappa och jobba klockan nio på morgonen. Jag kan ju inte somna när jag håller igång hela dagen. En väldigt bra lösning på mitt lilla problem!

Jag har slagit in julklappar med mamma, blev precis klar. Jag verkligen älskar julen! Jag älskar alla fina ljusdekorationer i fönster och träd, alla små tomtar och annat pynt. Julen är fridfull och varm, om man bryr sig om rätt saker och inte bara stressar upp sig.

I morgon ska jag spela julmusik på högsta volym och baka "snöbollar", hittade ett recept som verkade väldigt gott.


Snöbollar
  • 200 g vit choklad
  • 2 dl kokosflingor
  • ½ msk färskpressad citron
Garnering
½ dl kokosflingor eller florsocker

Gör så här
  • Smält chokladen över vattenbad eller 1 minut i mikron på full effekt (max 800 W)
  • Rör i 2 dl kokosflingor och citronjuicen.
  • Låt smeten svalna något, forma kulor och rulla i kokosflingor eller florsocker.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det går inte så good med Bantingen haha Djaaana

diana sa...

haha jo det går faktiskt skitbra! Det går ju att baka utan att äta :D

diana sa...

edit: bantning är inte riktigt rätt ord för det hela, snarare sunt leverne.

 
Copyright 2009 Diana